Gør overgangen fra byggeri til drift enkel og effektiv
Driftsfasen udgør langt den største del af omkostningerne ved et byggeri, så det er vigtigt at byg- og driftsherre fra starten stiller krav til kvaliteten af de informationer, der modtages fra entreprenører ved aflevering.
Med Byggeweb Digital Aflevering indsamles alle relevante data i en database, eksempelvis med BIM-modellen som udgangspunkt. Processen er enkel og effektiv for alle parter og sikrer en høj kvalitet samt fuld dokumentation af det afleverede data til byg- og driftsherre uanset FM-system.
Fordele ved Byggeweb Digital Aflevering
Effektiv og systematiseret indsamling af driftsoplysninger
Få komplet overblik over alle bygningsdele med dashboards og rapporter
Opnå høj kvalitet i det afleverede D&V materiale
Undgå forsinkelser i afleveringsprocessen, når alt driftsmateriale ligger klart ved afleveringsfristen
Spar tid og ressourcer på opsætning, undersøgelse og indtastning af data
Veldokumenteret og sikkert driftsmateriale ved både 1 og 5 års eftersyn
90%
af bygherrens totaløkonomi på byggesagen bruges på det efterfølgende drift og vedligehold.
12 måneder
tager det i gennemsnit at sortere afleveret D&V materiale uden en digital afleveringsløsning.
75%
reduceret tid brugt på indsamling af driftsdata og færre forsinkelser i processen med en digital afleveringsløsning.
Sæt rammerne for den digitale aflevering
Importér bygningsdele fra BIM
Benyt data fra projektets BIM-model og træk dem direkte ind i din digitale aflevering.
Indsaml data på bygningsdele
Entreprenørerne indtaster data og dokumentation til drift og vedligehold.
Statistik & overblik
Overskueligt og systematiseret driftsmateriale, der er digitalt, søgbart og let at granske.
Kvalitetssikring af data
Alt afleveret driftsmateriale kvalitetssikres af granskere, så du er sikret høj kvalitet af data.
Rapporter
Træk nemt rapporter over bygningsdele og data i din digitale aflevering.
Udtræk til FM-system
Eksportér alt den data du skal bruge til drift i et eksternt Facility Management System.
“Jeg har arbejdet med Byggeweb Digital Aflevering i mere end 3 år, og jeg synes generelt, at det er nemt at bruge og forstå. Løsningen er meget fleksibel og let at tilpasse til hvert projekt. RIBs rådgivere er meget effektive og hurtige til at besvare mine spørgsmål, og ikke mindst venlige med masser af god humor. Alt i alt super god oplevelse. Kan klart anbefales til andre bygherrer, driftsorganisationer og entreprenører.”
- Lourdes Valeska Borjas Lainez, NNE
Udnyt jeres indtastede bygningsdelsdata... igen og igen med en Byggeweb Afleveringsdatabase
Indtastning af data behøver ikke nødvendigvis at være en lang og uudholdelig proces.
Som entreprenør har du mulighed for at gemme dine indtastede bygningsdelsdata fra en afleveringssag i en komplet database, så du altid let kan genbruge den samme data til den næste afleveringssag. Du undgår derfor at indtaste de samme informationer gentagende gange.
Fordele:
Hurtig og effektiv indtastning af data
Høj kvalitet af data
Samlet overblik over D&V materiale
Dokumentation for afleverede data pr. sag
Færre fejl og forsinkelser i afleveringsprocessen
Spar 80% af indtastningsarbejdet på en aflevering ved at anvende Byggeweb Afleveringsdatabase
Vil du gerne vide mere?
Ring +45 35 245 250
Hør hvordan Byggeweb Digital Aflevering kan skabe værdi for dit byggeprojekt.